Nr 92

Niebezpieczeństwa związane z opłacaniem składek ZUS

Każdy przedsiębiorca ma wobec ZUS określone obowiązki. Jeśli ich nie wykonuje, grożą mu: płacenie odsetek, grzywny, utrata prywatnego majątku, a nawet więzienie. Żeby uniknąć tych niebezpieczeństw, trzeba być bardzo ostrożnym, a przede wszystkim wiedzieć, za co można być ukaranym i wystrzegać się tego.

Mandaty za wykroczenia drogowe – jak się obronić

Kiedy dostajemy mandat, wcale nie jest przesądzone, czy i ile będziemy musieli zapłacić. W zależności od tego, w jakich okolicznościach nas ukarano, mamy kilka możliwych dróg postępowania. Od tego, którą wybierzemy, będzie zależało, czy zapłacimy tyle, ile policjant wpisał na mandacie, czy mniej, czy w ogóle nic. Warto więc sprawdzić, które z możliwych wyjść jest najlepsze.

Nr 91

PRZEPISY O PRZEWOZACH NIENORMATYWNYCH WESZŁY W ŻYCIE

Od 19 października obowiązują nowe zasady karania za przeładowane albo zbyt duże samochody. Można się ustrzec przed karą, wykupując odpowiednie zezwolenie.

Wytyczne Komisji Europejskiej dotyczące stosowania przepisów o czasie jazdy

Niektóre przepisy rozporządzeń unijnych nr 561 i 3821 budzą mnóstwo wątpliwości. Należy do nich m.in. art. 12 rozporządzenia nr 561 o stosowaniu wyjątkowego odstępstwa od przepisów o czasie jazdy i regulacje dotyczące wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu. Często przewoźnicy zastanawiają się, jak powinni stosować takie niejednoznaczne przepisy albo dlaczego kontrolujący ich inspektor zastosował taką, a nie inną interpretację. Odpowiedź na to pytanie jest właśnie w europejskich wytycznych.

Nr 90

Zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu w pytaniach i odpowiedziach

Wiesz, jak i kiedy wystawiać urlopówki? Zapewne tak, ale na pewno zdarza się, że sytuacja Cię zaskakuje i nie masz pojęcia, jak postąpić. Zgadywanie nie jest dobrym pomysłem – błąd może Cię kosztować wysoką karę. Dlatego w naszym tekście mamy dla Ciebie garść podpowiedzi, które na pewno okażą się przydatne w codziennym życiu, a których nie znajdziesz w przepisach.

Nr 89

ODPOCZYNKI KIEROWCY W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH

Za co najczęściej inspektorzy ITD nakładają kary? Za naruszenia związane z przerwami i odpoczynkami kierowców. Nie tylko dlatego, ze kierowcy świadomie przekraczają dopuszczalne normy. Często jest tak, że po prostu nie znają przepisów zbyt dobrze albo nie umieją ich stosować w praktyce. Zobacz, jakie pytania dotyczące odpoczynków dostajemy najczęściej od Czytelników i co nasi eksperci doradzają w takich sytuacjach.

NOWE PRZEPISY O PRZEWOZACH NIENORMATYWNYCH

Już wkrótce, od 19 października 2012 r., zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie przejazdów wykonywanych pojazdami nienormatywnymi. Uwaga – będą dotyczyły nie tylko firm specjalizujących się w tego rodzaju przewozach, obejmą wszystkich przewoźników, którym zdarzy się przekroczyć normy w zakresie wagi czy wymiarów pojazdu! Co dokładnie się zmieni? Tego dowiesz się z naszego tekstu.

Nr 88

Przewozy pojazdami do 3,5 t – dokumentacja

Chcemy przewozić rzeczy pojazdami poniżej 3,5 t (samochodami dostawczymi). Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie kierowca podczas tego rodzaju przewozów?

Znaki drogowe – sprawdź, czy jesteś na bieżąco

Większość kierowców zapytana, czy zna znaki drogowe, stwierdzi, że oczywiście, zna. Czy aby na pewno? Rozporządzenie o znakach drogowych było w ciągu kilku ostatnich lat kilkakrotnie nowelizowane, ale, niestety, spora część kierowców nie śledzi tych zmian. Wielu z nich ma też wątpliwości, co komunikują niektóre znaki, znane im od lat. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie ten artykuł. Wyjaśniamy w nim najczęstsze wątpliwości związane ze znakami drogowymi – zarówno nowymi, jak i obowiązującymi od dawna.

Nr 87

LIKWIDACJA DROGI CELNEJ I NOWY SKŁAD WOLNOCŁOWY gr I

Zlikwidowano urząd celny w miejscowości Czeremcha. Nie będzie więc już kolejowej drogi celnej prowadzącej do urzędu celnego w Czeremsze.

Nr 86

Odpowiedzialność kierowcy a odpowiedzialność firmy transportowej

Co zrobić, gdy kierowca przyczynił się do awarii pojazdu? Jak postąpić, gdy ukradł towar, a spedytor żąda odszkodowania? Przyjrzyjmy się czterem różnym sytuacjom, w których kierowcy naruszają przepisy. Kto za to odpowiada i w jakim stopniu? Co im za to grozi w takich przypadkach?

Obsługa tachografu – 6 trudnych sytuacji, które mogą się przydarzyć także Tobie

Standardowa obsługa tachografu z reguły nie sprawia kierowcom zbyt wielkich problemów. Zdarza się jednak, że w czasie pracy przydarzy im się coś nietypowego, z czym do tej pory się nie zetknęli. W tym artykule przedstawiamy Ci kilka takich sytuacji i podpowiadamy, jak sobie z nimi poradzić, żeby inspektorzy ITD nie mieli do Ciebie zastrzeżeń.