Znaki drogowe to podstawowa informacja o dopuszczalnych naciskach na osie

Oznaczenie dopuszczalnych nacisków osi widoczne na znakach drogowych powinno być zgodne z przepisami rozporządzenia określającego wykaz dróg i dopuszczalne naciski osi. Jeżeli przewoźnik twierdzi, że znaki drogowe dopuszczały przejazd pojazdem o większych naciskach niż przepisy rozporządzenia, organ powinien to wyjaśnić. Tak uznał WSA w Warszawie.

Zdalne odczytywanie informacji z tachografu – sprawdź, jak możesz to robić

Jak wiadomo, dane zbierane przez tachografy cyfrowe trzeba sukcesywnie odczytywać. Dużym ułatwieniem w wypełnieniu tego obowiązku może być aplikacja na urządzenia mobilne. Jak to wygląda w praktyce?

Wielka Brytania też chce kontrolować emulatory AdBlue

Wielka Brytania jest kolejnym krajem, który zamierza podjąć walkę ze stosowanymi w samochodach ciężarowych emulatorami AdBlue. Kontrole pojazdów w tym zakresie mają rozpocząć się od sierpnia. Jak będą wyglądały?

Więcej kontroli ZUS w związku z wydawaniem zaświadczeń A1 – czego możesz się spodziewać

Coraz częściej ZUS kontroluje polskie firmy transportowe przy okazji wydawania zaświadczeń A1. W jej trakcie ZUS żąda przedstawienia bardzo szerokiej dokumentacji. Jakie jeszcze obowiązki musisz spełnić? 

Urlop kierowcy – jak go udzielać oraz na co uważać

Kierowca jak każdy pracownik musi chodzić na urlopy. Warto poprosić kierowców, żeby dokładnie określili terminy swoich planów urlopowych, oraz wiedzieć, co można zrobić, gdy nie wykorzystają przysługującego im zakresu dni wolnych. Sprawdź więcej szczegółów w artykule.

Przewozy turystyczne autokarami – jak je dobrze zaplanować

Pytanie: Często zdarzają się zlecenia na jednodniowe wycieczki według szablonu: wyjazd o 1.00 w nocy, podróż do atrakcji turystycznej ok. 9−10 godz., potem odpoczynek dla kierowców, następnie powrót w nocy do domu przez 10 godz. Czy taki plan wycieczki będzie poprawny dla pracy jednego kierowcy? Jak zaplanować przewozy autokarem turystycznym, które częściowo odbywają się w nocy? Porę nocną przyjęliśmy od godz. 21.00 do 5.00. Kierowców zatrudniamy na podstawie umów zlecenia. Czy ma to jakieś znaczenie dla norm czasu jazdy? Czy następujący schemat jazdy będzie poprawny: kierowca np. wyrusza w podróż o godz. 1.00, już po 3 godz. jazdy musi zrobić 45 min pauzy i zaraz po przejechaniu następnej 1,5 godz. (czyli łącznie po 4,5 godz. kierowania) znowu musi zrobić nieprzerwaną przerwę wynoszącą 45 minut oraz po następnych 4,5 godz. jazdy – kolejne 45 minut przerwy, nawet jeżeli wcześniej zrobił 15-minutową przerwę i może już prowadzić tylko następną godzinę. Wychodzi wtedy na to, że jeden kierowca będzie w podróży 12 godz. i 15 min. Czy można więc przewóz zlecić jednemu kierowcy? Czy taki przewóz w nocy może wykonać załoga dwuosobowa? Ktoś podsunął rozwiązanie, aby wcześniej wysłać tam pociągiem dwóch kierowców, którzy po podróży PKP i po 9 godz. odpoczynku będą mogli wrócić z grupą do domu. Ktoś inny zasugerował, że kierowcy zmiennicy mogą pojechać tam PKP kuszetą, co zostanie im zaliczone jak wypoczynek nocny i już na miejscu nie będą musieli robić 9 godz. pauzy. Czy to prawda?

Przepisy o zakazach ruchu wcale nie takie oczywiste – sprawdź, czy nie popełniasz błędu

Kierowcy są karani mandatami bardzo często dlatego, że błędnie interpretują jeden z przepisów o zakazach ruchu. O który przepis chodzi? Jak poprawnie skorzystać ze zwolnienia?

Przedsiębiorcy będą przekazywać fiskusowi dobowe wyciągi ze swoich kont bankowych

Od 1 września 2017 r. przedsiębiorcy będą mieli obowiązek przekazywać dobowe wyciągi z rachunków bankowych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej. Ma być to działanie prewencyjne, pozwalające na szybką reakcję organów podatkowych na niekorzystne zachowania podatników.

Projekt o czasowym wycofania pojazdów z ruchu odrzucony

Sejm odrzucił w całości projekt nowelizacji przepisów o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu zgodnie z rekomendacją Sejmowej Komisji Infrastruktury.