Jak sczytywać dane, jeśli na zmianę wykonujemy przewozy podlegające przepisom o czasie jazdy i wyłączone

Firma transportowa wykonuje tymi samymi ciężarówkami przewozy towarów podlegające rozporządzeniu nr 561/2006 oraz wyłączone na podstawie art. 3 lub 13 tego rozporządzenia. Ta sama firma ma też autobusy, które jeżdżą w ramach linii regularnych krótszych niż 50 km oraz na dłuższych trasach, podlegających przepisom AETR. Jak w takiej sytuacji sczytywać dane z tachografów?

Zliczaj do 24 – prosta metoda na to, że by nie płacić kar za odpoczynki dzienne

Może się zdarzyć, że kierowca zrobił regularny odpoczynek dzienny, a inspektor policzy go jako odpoczynek skrócony. Będzie tak wtedy, gdy odpoczynek przekroczy 24-godzinny okres rozliczeniowy. Jak tego uniknąć?

Nie masz w dokumentach określonej pory nocnej? Narażasz się na kary!

Wielu pracodawców zapomina zapisać w dokumentach firmowych, w jakich godzinach w ich przedsiębiorstwie trwa pora nocna kierowców. Takie niedopatrzenie to duży błąd, który może Cię drogo kosztować.

Musisz sporządzać rozkłady dla kierowcy, który jeździ i na liniach regularnych, i okazjonalnych

Kierowca autobusu, który jeździ na trasie regularnej, może kierować pojazdami również na innych trasach, np. wozić wycieczki na liniach o długości powyżej 50 km. Należy jednak ująć takie wycieczki w miesięcznym rozkładzie czasu pracy sporządzanym dla kierowcy.

Kontrola ITD w mieszkaniu – kiedy narażasz się na karę za utrudnianie kontroli

Za utrudnianie kontroli prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego firmie grozi 10.000 zł kary. Jednak przepisy nie określają, co jest utrudnianiem kontroli. Czy wiesz, za co dokładnie możesz dostać taką karę, jeśli firma mieści się Twoim mieszkaniu?

Już niedługo czekają nas zmiany w przepisach o czasie pracy kierowców

Komisja Europejska planuje zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 oraz w rozporządzeniu (UE) nr 165/2014. Jeszcze nie wiadomo, kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale eksperci przewidują, że możemy się tego spodziewać w przyszłym roku. Zobacz, co dokładnie przewiduje projekt zmian.

Jeśli autobus uległ awarii, możesz przewieźć pasażerów samochodem osobowym

Za wykonywanie przewozu regularnego pojazdem innym niż autobus grozi 5.000 zł kary. Jednak jeśli jesteś zmuszony to zrobić z powodu awarii autobusu, ITD nie może Cię ukarać.

Jakie zapisy w zleceniu przewozowym mogą być bardzo niebezpieczne dla przewoźnika

Zlecenia przewozowe są wysyłane i akceptowane zwykle w dużym pośpiechu. Jednak zanim zaakceptujesz zlecenie, przeczytaj je uważnie, ponieważ może kryć kilka bardzo niebezpiecznych pułapek. Jakich?

Jakie warunki musi spełniać kontroler biletów w autobusach

Kontroler biletów musi mieć ukończony odpowiedni kurs. Musi też wiedzieć, jakie są jego uprawnienia podczas wykonywania pracy. Sprawdź, jakie wymagania przewidują przepisy dla kontrolera biletów w komunikacji miejskiej i dalekobieżnej.