Wystawianie zaświadczeń przy przewozach mieszanych

Największy problem z wystawianiem zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdów mają firmy wykonujące przewozy mieszane, a więc na zmianę takie, które trzeba rejestrować tachografem i takie, których rejestracja nie jest wymagana. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że inspektorzy stosują wobec tych firm dwa różne podejścia. Jak z tego wybrnąć?

Usterek pojazdów przewożących ADR-y nie musi naprawiać wyspecjalizowany serwis

Przepisy nie zabraniają kierowcy samodzielnych napraw pojazdu znajdującego się w trasie. Nie ma takiego zakazu nawet w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych. Kierowca musi tylko pamiętać o kilku wymogach.

Ustal normy zużycia paliwa dla kierowców

Niezależnie od tego, czy powierzamy kierowcy pojazd i paliwo w ramach procedury powierzenia mienia czy nie, warto ustalić normy zużycia paliwa, których kierowca nie powinien przekraczać. Jak to zrobić?

O jakich pułapkach musisz pamiętać, jeśli chcesz przedłużyć jazdę dzienną?

Jak wiedzą wszyscy kierowcy ciężarówek i autokarów, wolno im dwa razy w tygodniu przedłużyć jazdę do 10 godzin. Jednak mało kto wie, jakie pułapki kryją się w tym przepisie. Sprawdź, na co musisz uważać.

Nowości zapowiedzi 172

Paliwa na stacjach benzynowych będą oznaczone nowymi symbolami

Nowości najświeższe 172

Ustawa o transporcie i ustawa o tachografach czekają na podpis Prezydenta

Kto odpowiada za skutki wypadku spowodowanego przez źle zamocowany ładunek?

Z reguły o mocowaniu ładunku mówi się w kontekście: jeśli będzie źle zamocowany, to się zniszczy. Jednak trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji możliwe są nie tylko uszkodzenia ładunku, ale też wypadek, w którym ktoś może odnieść obrażenia. Kto będzie za to odpowiadał?

Jeśli kierowcy założą spółkę z o.o., nie mogą osobiście wykonywać przewozów

Zdarza się, że kierowcy zakładają razem firmę, żeby wspólnie wykonywać przewozy. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli chcą sami nadal jeździć, to nie może to być spółka z o.o. Wykonywanie pracy kierowcy przez członków zarządu spółki z o.o. jest nielegalne.

Czy po nowelizacji ustawy o transporcie zniknie handel certyfikatami kompetencji?

Na portalach internetowych oraz w prasie transportowej można spotkać wiele ogłoszeń, w których osoby posiadające certyfikat kompetencji zawodowych oferują, że chętnie użyczą go dowolnej firmie przewozowej. Czy nowelizacja ustawy o transporcie coś w tym względzie zmieni?