W drodze do firmy nie musisz włączać tachografu, nawet jeśli kupiłeś samochód używany

Podczas pierwszego przejazdu kupionym samochodem do firmy nie musisz mieć skalibrowanego tachografu ani rejestrować czasu jazdy. Będzie tak nawet wtedy, gdy kupiłeś pojazd używany. Nie wolno tylko jechać z ładunkiem ani po ładunek.

Nowości zapowiedzi 178

Co nowego będzie rejestrował tachograf? Uwaga, zmiany już niedługo!

Nowości 178

Pamiętaj o dodatkowym dokumencie wydawanym ze świadectwem pracy

Dostałeś karę za zbyt ciężki pojazd? Masz bardzo duże szanse wygrać z ITD

Jeśli dostaniesz karę za przekroczenie masy całkowitej albo nacisku osi, warto się od niej odwołać. Sądy coraz częściej stają po stronie przewoźników w takich sprawach. Na przykład twierdzą, że ITD źle wykonuje ważenia.

Czy w ewidencji czasu pracy kierowcy musi być wyodrębniona przerwa śniadaniowa?

Służby kontrolne sprawdzają nie tylko czas jazdy, czas przerw w jeździe i odpoczynków, ale także to, czy kierowca miał przerwę śniadaniową. Czy w związku z tym trzeba ten rodzaj przerw zaznaczać w ewidencji?

Czy transport na potrzeby budowy dróg jest zwolniony z zakazów ruchu?

Często firmy będące podwykonawcami przy budowie dróg są zobowiązywane w kontraktach do pracy również w niedziele i święta, aby nie wstrzymywać robót. Ale czy przyjmując takie zlecenie, nie złamiesz przepisów o świątecznych zakazach ruchu?

Czy można wysłać w trasę nowy pojazd, zanim dostaniemy na niego wypis?

Zawsze gdy kupujemy nowy pojazd, mija pewien czas od zgłoszenia go do licencji lub zezwolenia do otrzymania wypisu. Czy w tym czasie samochód można wysłać w trasę, czy trzeba czekać na wypis?

Co można zrobić, żeby uniknąć kary, gdy kierowca zgubił wykresówki?

Kary za brak wykresówek są bardzo wysokie, a wytłumaczenie, że tarczek nie ma, bo kierowca je zgubił, nie uchroni przed sankcjami. Co więc można zrobić, jeśli przyczyną braku wykresówek naprawdę jest ich zgubienie?