Oczekiwanie na załadunek – praca, dyżur, przerwa czy odpoczynek?

Często zdarza się, że kierowca czeka na załadunek w kabinie nawet kilka godzin. Czy takie oczekiwanie należy zaliczyć do dyżuru, czasu pracy, przerwy czy odpoczynku dobowego? Przepisy pozwalają na kilka możliwości – sprawdź, jakich.

Nowości zapowiedzi 185

Pracownicze Plany Kapitałowe coraz bliżej – jak się przygotować?

Nowości najświeższe 185

Jeśli dostaniesz karę za przekroczenie nacisku osi, odwołaj się

Jak rozplanować odpoczynki tygodniowe, żeby nie płacić kar?

Załóżmy, że kierowca w poprzednim tygodniu miał skrócony odpoczynek tygodniowy, a teraz znowu odpoczywa tylko 35 godzin. Sądzisz, że takie rozłożenie odpoczynków jest niezgodne z przepisami? Nie zawsze.

Jak powinien być zaplanowany czas pracy kierowców, którzy wożą dzieci do szkół?

Zazwyczaj przewozy dzieci do szkół są realizowane na podstawie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych. Jakich reguł trzeba przestrzegać w takim przypadku, jeśli chodzi o czas pracy kierowców?

Jak obsługiwać urządzenie pokładowe viaBOX, żeby nie płacić kar?

Nieprawidłowa obsługa viaBOX-u oznacza bardzo wysokie kary, kierowca powinien więc opanować ją perfekcyjnie. Dlatego jeśli przyjmujesz do pracy nowego kierowcę, upewnij się, że umie obsługiwać urządzenie pokładowe.

Fiskus może zablokować Ci konto, nawet jeśli nie ma dowodów

Urząd skarbowy ma prawo zablokować konto firmowe przedsiębiorcy bez żadnych dowodów, tylko dlatego, że podejrzewa przedsiębiorcę o oszustwa podatkowe. Potwierdził to WSA w Warszawie.

Czy zabezpieczeniem finansowym może być kapitał zapasowy lub zakładowy?

Dokumenty, poświadczające, że przewoźnik spełnia wymagania finansowe, trzeba przedstawiać nie tylko, gdy uzyskujemy zezwolenie czy licencję, ale także wtedy, gdy kupujemy nowy samochód na potrzeby działalności. Czy kapitał zapasowy lub zakładowy też będzie się liczył?

Co warto dodatkowo umieścić w umowie z podwykonawcą?

Zdarza się, że przewoźnik sam nie jest w stanie wykonać wszystkich zleceń i posiłkuje się podwykonawcami – kolejnymi przewoźnikami. Jak się zabezpieczyć w umowie z takim podwykonawcą, żeby nie „wystawił Cię do wiatru”?