Kompletna lista towarów, które są objęte obowiązkiem monitorowania – razem z dodanymi od 1 września

Do listy towarów objętych obowiązkiem monitorowania dodano kolejne artykuły. Ponieważ przeszukiwanie kilku aktów prawnych, żeby się przekonać, czy przewóz musi być monitorowany, jest kłopotliwe, przygotowaliśmy dla Ciebie zbiorcze zestawienie wszystkich towarów, których transport trzeba śledzić.

Czy wypadek w drodze do samochodu jest wypadkiem w drodze do pracy?

W przypadku kierowcy dojazd do miejsca, gdzie stoi ciężarówka, może być odpoczynkiem albo „inną pracą”. Czy ma to znaczenie, jeśli kierowca w drodze do przejmowanego pojazdu będzie miał wypadek? Czy zawsze jest to wypadek w drodze do pracy?

Czy dzień, w którym zarejestrowano tylko wpis manualny, liczy się do 28-dniowego terminu?

Do limitu na sczytywanie danych z karty kierowcy liczą się dni „zarejestrowanej działalności”. Czy są nimi wszystkie dni, w których kierowca wykonał wpisy manualne? Nawet takie, gdy kierowca zrobił wpis manualny obejmujący czas urlopu albo zwolnienia lekarskiego?

Nowości zapowiedzi 190

Przewozy LPG zostaną objęte monitorowaniem

Nowości najświeższe 190

Zobacz, jak wygląda kontrola stanu technicznego ciężarówki przy użyciu mobilnej stacji kontroli

Na co uważać, gdy płacisz kierowcom ryczałty za nadgodziny i pracę w porze nocnej?

Możesz zamiast wynagrodzenia z dodatkiem za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatkowego wynagrodzenia za pracę w porze nocnej wypłacać kierowcy ryczałt. Ponieważ kwota ryczałtu w każdym miesiącu jest taka sama, jest to bardzo wygodne. Jednak trzeba pamiętać o kilku sprawach.

Jak ustawić tachograf przy przejazdach po terenie wewnętrznym?

Czasami kierowca przez część swojego czasu pracy porusza się poza drogami publicznymi, np. jeździ po placu budowy albo po terenie należącym do firmy. Jak rejestrować takie okresy za pomocą tachografu, żeby nie naruszyć przepisów?

Jak odzyskać zapłatę od upadłego kontrahenta z Niemiec?

Coraz częściej z płatnościami zalegają polskim firmom transportowym przedsiębiorstwa nie tylko z Polski, ale też z Niemiec. Co gorsza, przy próbie odzyskania należności często okazuje się, że wobec niemieckiej firmy wszczęte zostało postępowanie upadłościowe. Jak w takiej sytuacji odzyskać pieniądze?

Czy podczas przejazdu do warsztatu trzeba używać tachografu?

Kierowca, który prowadzi jednoosobową działalność, musi wykonywać wszystkie czynności, związane z taborem, sam, pomiędzy przewozami, a więc w czasie, gdy np. wypada mu odpoczynek. Czy w związku z tym może przerwać odpoczynek dzienny albo tygodniowy, żeby podjechać do warsztatu?