Czas pracy kierowców
Długość odpoczynku dziennego po dojeździe zależy od tego, kiedy kierowca dojechał
Jakie dodatkowe naruszenia będzie widział inspektor w danych z 56 dni?
Rekompensata za dwa skrócenia – są 3 interpretacje przepisów, więc którą masz wybrać?
Jakie warunki muszą być spełnione, żeby kierowca mógł spędzić odpoczynek w pojeździe
Pakiet mobilności obowiązuje też w ruchu krajowym i w przewozach osób
Uważaj na błędne tłumaczenie przepisu o odpoczynkach tygodniowych!
Jak dokumentować długą nieobecność kierowcy po zmianach z pakietu mobilności?
Które przepisy zmieni pakiet mobilności i od kiedy będą obowiązywały zmiany?
Jakie zmiany wprowadzi pakiet mobilności w zakresie dojazdu do bazy, pojazdów do 3,5 t, przewozów na potrzeby własne i przerw w załodze
Jak stosować podwyższone kwoty wolne od potrąceń – 13 przykładów z życia
Możesz w czasie przestoju wysłać kierowcę w trasę – i nie stracisz dofinansowania
Odpoczynki kierowcy po wejściu w życie przepisów pakietu mobilności – na co musisz się przygotować?
Będzie druga specustawa z pomocą dla przedsiębiorców i dotacje finansowe
Kontrole graniczne nie powinny trwać dłużej niż 15 minut
Którzy kierowcy mogą przejść na emeryturę pomostową?
Kierowca na zlecenie – czy musisz mu zapewnić szkolenie bhp i badania lekarskie?
Nowości zapowiedzi 196
Jakich wartości nie może przekroczyć DMC pojazdu, którym przewożone są ADR-y?
Złożenie skargi do sądu odwleka procedurę badania dobrej reputacji
Kierowcą w przewozie na potrzeby własne nie może być syn przedsiębiorcy
Kiedy w pojeździe specjalnym trzeba używać tachografu?
Które dni wolne możesz zaliczyć do 14-dniowego odpoczynku kierowcy?
Jaką karę dostanie właściciel jednoosobowej firmy, który jest jednocześnie zarządzającym?
Po czym rozpoznać, czy instrukcje ADR dla kierowcy są aktualne?
Jak prowadzić ewidencję w przypadku przejazdów w ramach pomocy drogowej na krótkich trasach?
Czy przerwa w prowadzeniu to tylko „łóżeczko”, czy inna praca i gotowość też?
Czy gdy odpoczynek jest bardzo długi, można go zaliczyć do obu tygodni?
6 ważnych pytań o nowe przepisy dotyczące przechowywania dokumentacji pracowniczej
Jaką wagę może mieć pojazd, jeśli DMC w dowodzie i zezwoleniu są różne?
5 szczegółowych instrukcji, jak stosować nowe przepisy o zmianach w dokumentacji pracowniczej kierowców
Poważny błąd, związany z rekompensatą, na który możesz się natknąć w Internecie
Jak określać miejsca rozpoczęcia i zakończenia podroży służbowych kierowców, gdy ruszają z różnych miejsc?
Czas oczekiwania na rozładunek bądź załadunek pojazdu – jak go rozliczać?
Co grozi firmie, gdy osoba z certyfikatem kompetencji zawodowych odejdzie z pracy?
Od 1 stycznia dokumentację pracowników można będzie prowadzić w formie elektronicznej – cz. 2
Co się zmieni dla polskich firm transportowych na skutek brexitu?
W jaki sposób określić wysokość diet i ryczałtów dla kierowców, żeby było to bezpieczne dla firmy
Jakie dokumenty trzeba przygotować, żeby kierowca mógł sprawdzać bilety?
9 błędów, które sprawią, że inspektor ITD nie uzna Ci odstępstwa od norm czasu pracy
Już od 3 września surowsze kary dla przedsiębiorstw wykonujących przewozy – na co musisz szczególnie uważać?
Czy po nowelizacji ustawy o transporcie zniknie handel certyfikatami kompetencji?
6 dokumentów, które powinieneś sprawdzić przed wejściem w życie nowej ustawy o transporcie
4 błędy w przewozach ADR, za które przewoźnicy najczęściej płacą kary
Co zrobić, jeśli kierowca zapomniał przestawić tachograf?
Nowa ustawa o transporcie – porównanie nowego taryfikatora kar dla kierowców ze starym
Bałagan w dokumentach może spowodować, że dostaniesz karę za uniemożliwienie kontroli inspektorowi ITD
Jak obliczyć, ile kierowca może jeszcze jechać w danej dobie?
Jak prawidłowo sczytywać dane z karty kierowcy, jeśli jest zatrudniony także w innej firmie?
Jeśli wykonujesz regularne przewozy osób, zawsze musisz mieć boczne tablice kierunkowe
Możesz dostać karę od ITD nawet za 5-minutowe opóźnienia odjazdów
4 dokumenty, które dodatkowo musi mieć przy sobie kierowca przy przewozach ADR-ów
Od 1 stycznia nowy taryfikator kar – na jakie pułapki uważać?
Metoda odcinania, czyli co może Cię zaskoczyć podczas kontroli ITD
Rusza elektroniczny rejestr przewoźników – czy jest się czego bać?
Już niedługo czekają nas zmiany w przepisach o czasie pracy kierowców
Sprawdź, jak w 4 krokach radzić sobie z zadłużeniem w firmie transportowej
Kolejna nowelizacja ustawy o transporcie drogowym – sprawdź, ile zapłacisz i za co
Aktywności kierowcy – sprawdź, co zaliczymy do czasu pracy
Ryczałty za nocleg – zamieszanie trwa, czy wiesz, jak je wypłacać
Zmiany w ustawie o transporcie drogowym – będą inne naruszenia i kary
Odszkodowanie dla przewoźnika po zamachu terrorystycznym – jak je uzyskać
Raport o płacach minimalnych w Europie – sprawdź, czy wszystko wiesz
Monitorowanie przewozów – kolejny obowiązek dla przewoźników
Sojusz drogowy – jak dobrze zaplanować czas pracy kierowców w tych dziewięciu państwach
Zmiana formy działalności – co z uprawnieniami transportowymi
Zmiany w dobrej reputacji – łatwiej ją teraz stracić, więc uważaj
Powierniczy przelew wierzytelności – alternatywny sposób na odzyskanie należności
Utrata dobrej reputacji – musisz wiedzieć, co Ci grozi po zmianie przepisów
Ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania − czy jest szansa na jego odzyskanie
Nadgodziny kierowców – czy możesz wypłacić ryczałt i jak oddawać wolne
Nadgodziny kierowców – sprawdź, jak je polecać i jak prawidłowo zrekompensować nadliczbową pracę
VAT w transporcie wewnątrzwspólnotowym i międzynarodowym – nie pomyl miejsca opodatkowania przewozu
Francuska Loi Macron – jakich obowiązków musisz przestrzegać, wysyłając kierowcę do Francji
Regulamin pracy w firmie transportowej – dowiedz się, jakie zapisy będą dla Ciebie korzystne
Szykuje się nowelizacja ustawy o transporcie drogowym – czego powinni obawiać się przewoźnicy
Należności od kontrahentów – jak uniknąć problemów z ich ściąganiem
Weszła w życie druga część rozporządzenia nr 165/2014 – co to oznacza dla firm transportowych
Przewóz towaru w kontenerze – jak zrobić to bezpiecznie, by nie narazić się na szkodę
Ryzyko zawodowe kierowców – jak je ograniczać
Kradzieże ładunków z ciężarówek – jak się przed tym bronić
Kierowca spoza Unii Europejskiej – jakie obowiązki ma przewoźnik, zatrudniając go
Niemiecka płaca minimalna – jak dobrze przygotować się do kontroli
Utrudnienia w ruchu przez imigrantów między Calais i Dover − jak uniknąć problemów
Zaświadczenie o działalności – jak poprawnie stosować rozporządzenie nr 165
Uprawnienia do wykonywania przewozów – kiedy możemy ich nie dostać
Pozyskiwanie zleceniodawców – jak ich skutecznie sprawdzić i zapobiec oszustwom
Opóźnienie w dostawie towaru – jak wygląda odpowiedzialność przewoźnika
Techniczne zabezpieczenie tachografów − jak sprawdzić, czy kierowca nie ingeruje w jego zapisy
Trzy różne służby kontrolne ITD − jak rozróżnić, kto jest kim i co może
Broń i środki przymusu bezpośredniego ITD – kiedy inspektor może z nich skorzystać
Uniemożliwienie kontroli na drodze – jakich konsekwencji można się spodziewać
Nowe przepisy regulujące używanie tachografów – co się zmieniło od 2 marca 2015 r.
Zmiana umowy AETR − czy można dostać karę za naruszenia w poprzednim stanie prawnym
Wypłata zaległych ryczałtów za nocleg – czy można tego uniknąć
Karta kierowcy – jak uniknąć problematycznych sytuacji
Utrata dobrej reputacji − Komisja Europejska wyjaśniła, za które naruszenia grozi
ViaTOLL – odpowiedzialność spadnie na przewoźnika
Najczęstsze błędy w obsłudze tachografu i odczytywaniu zapisanych danych
NIEJASNOŚCI I BŁĘDY W PRZEPISACH, KTÓRE WYMAGAJĄ POPRAWY
Utrata dobrej reputacji, a w konsekwencji licencji – jak się przed tym bronić
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY KIEROWCÓW ZWIĄZANE Z CZASEM PRACY, ZA KTÓRE ZAPŁACI FIRMA
Wszystkich obowiązują już takie same regulacje czasu jazdy
Zarządzający transportem – na jakich zasadach z nim współpracować
KIEROWCY MAJĄ WIĘCEJ SPOSOBÓW NA OSZUKANIE TACHOGRAFU
OSZUSTWO NA TACHOGRAFIE SIĘ NIE OPŁACA
WSZYSTKO NA TEMAT PRAWA JAZDY
PROBLEMY Z LICENCJAMI KRAJOWYMI PO ZMIANACH W USTAWIE O TRANSPORCIE DROGOWYM
Wymogi, które musi spełniać zawodowy kierowca
NOWE ZASADY KONTROLI OD 12 PAŹDZIERNIKA 2013 R.
SAMOZATRUDNIENI KIEROWCY MUSZĄ PRZESTRZEGAĆ LIMITÓW CZASU PRACY DLA ZLECENIOBIORCÓW
Ewidencja czasu pracy obowiązkowa dla każdego kierowcy
Kierowcy samozatrudnieni muszą mieć rozliczany czas pracy
Niespodzianki w nowej ustawie o transporcie drogowym
NAJNOWSZE WYROKI – CENNE ŹRÓDŁO INTERPRETACJI PRZEPISÓW TRANSPORTOWYCH
Nowe ustawy o transporcie i o czasie pracy kierowców podpisane
SEJM PRZEGŁOSOWAŁ DUŻE ZMIANY W USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW
PRZEŁOMOWE ZMIANY W USTAWIE O TRANSPORCIE
Nowe przepisy o podróżach służbowych kierowców
Zarządzający transportem może się uchronić przed wysokimi mandatami
Rozliczanie czasu pracy kierowców na podstawie danych z tachografu
Czas jazdy kierowcy – 5 trudnych pytań i 5 prostych odpowiedzi
Licencje transportowe – 4 największe problemy
NOWE PRZEPISY O PRZEWOZACH NIENORMATYWNYCH
Dokumenty firmowe związane z czasem pracy kierowców – 4 problemy, 4 rozwiązania
Kwalifikacja wstępna i okresowa – których kierowców obowiązuje, a których nie
Obsługa tachografu – 6 trudnych sytuacji, które mogą się przydarzyć także Tobie
2014 © Wydawnictwo Wiedza i Praktyka