W nowych pojazdach instaluje się wyłącznie urządzenia cyfrowe, a tachografy analogowe są wymieniane na cyfrowe w starszych samochodach, jeśli doszło do ich uszkodzenia lub awarii. Jeśli pojazd został zarejestrowany po raz pierwszy do 30 kwietnia 2006 r. (czyli przed 1 maja 2006 r.), powinien być wyposażony w tachograf analogowy. Jeżeli data pierwszej rejestracji jest późniejsza, w aucie trzeba zainstalować tachograf cyfrowy. W takiej sytuacji obowiązek wymiany tachografu analogowego na cyfrowy dotyczy wyłącznie pojazdów dopuszczonych po raz pierwszy do ruchu po 1 stycznia 1996 r., w przypadku: · pojazdów do przewozu rzeczy, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 12 ton, · autobusów, czyli pojazdów o liczbie powyżej 9 miejsc, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 10 ton. Na skutek tych regulacji tachografy analogowe stopniowo będą znikać z rynku. Nie planuje się całkowitej wymiany tachografów analogowych na cyfrowe w jakimś określonym momencie czy też z precyzyjną datą. Oznacza to, że jeżeli w samochodzie jest zainstalowany tachograf analogowy i jest on sprawny, można go w dalszym ciągu używać.
czytaj więcej »