WYDANIE BIEŻĄCE

Komisja Europejska planuje zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 oraz w rozporządzeniu (UE) nr 165/2014. Jeszcze nie wiadomo, kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale eksperci przewidują, że możemy się tego spodziewać w przyszłym roku. Zobacz, co dokładnie przewiduje projekt zmian.

czytaj więcej »

Od 1 stycznia wzrosną podatki od środków transportu * Od 1 stycznia wynagrodzenie minimalne wzrośnie do 2.100 zł * Do listy towarów monitorowanych zostaną dodane leki * Będziesz musiał przechowywać kopie skierowań na badania lekarskie * Kierowca będzie miał prawo jazdy i dowód rejestracyjny w telefonie * Komisja Europejska pracuje nad wymogami dotyczącymi inteligentnych tachografów * Będziesz mógł sprawdzić, czy Twój kontrahent płaci podatki * Będzie można dłużej płacić niższe składki na ZUS * Dania: będą wysokie kary za używanie emulatorów AdBlue * Będzie więcej punktów ładowania pojazdów elektrycznych i stacji tankowania CNG * Nowe standardy znakowania towarów niebezpiecznych w Rosji

czytaj więcej »

Zdarza się, że na skutek działań kierowcy jego pracodawca poniesie szkodę. Jednak żeby potrącić utracone pieniądze z diet kierowcy, pracodawca musi spełnić jeden warunek. Jaki?

czytaj więcej »

Może się zdarzyć, że kierowca zrobił regularny odpoczynek dzienny, a inspektor policzy go jako odpoczynek skrócony. Będzie tak wtedy, gdy odpoczynek przekroczy 24-godzinny okres rozliczeniowy. Jak tego uniknąć?

czytaj więcej »

   Źle załadowany pojazd oznacza nie tylko kary ITD lub policji, jeśli kierowcę złapie kontrola, ale też ryzyko wypadku i zwiększone spalanie paliwa. Zobacz, co możesz zrobić, żeby tego uniknąć.

czytaj więcej »

Za utrudnianie kontroli prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego firmie grozi 10.000 zł kary. Jednak przepisy nie określają, co jest utrudnianiem kontroli. Czy wiesz, za co dokładnie możesz dostać taką karę, jeśli firma mieści się Twoim mieszkaniu?

czytaj więcej »

Jeśli chcesz dać swojemu pracownikowi nagrodę jubileuszową w formie rzeczowej, musisz naliczyć z tego tytułu składki. Lepiej więc przyznać nagrodę pieniężną. Tak wynika z niedawno wydanej interpretacji ZUS.

czytaj więcej »

Podczas kontroli funkcjonariusze z reguły zdejmują plomby założone na wiezionym ładunku. Jeśli tak się zdarzy, musisz dopilnować kilku spraw, inaczej będziesz miał kłopoty. Zobacz, co powinieneś zrobić.

czytaj więcej »

Zlecenia przewozowe są wysyłane i akceptowane zwykle w dużym pośpiechu. Jednak zanim zaakceptujesz zlecenie, przeczytaj je uważnie, ponieważ może kryć kilka bardzo niebezpiecznych pułapek. Jakich?

czytaj więcej »

Przedsiębiorcy na ogół pamiętają, że różne zmiany w firmie trzeba zgłosić organom licencyjnym, ale mało kto wie, że są dwie sytuacje, w których samo zgłoszenie nie wystarczy, trzeba wymienić licencję na nową. Jakie to sytuacje?

czytaj więcej »

Wielu pracodawców zapomina zapisać w dokumentach firmowych, w jakich godzinach w ich przedsiębiorstwie trwa pora nocna kierowców. Takie niedopatrzenie to duży błąd, który może Cię drogo kosztować.

czytaj więcej »

Za wykonywanie przewozu regularnego pojazdem innym niż autobus grozi 5.000 zł kary. Jednak jeśli jesteś zmuszony to zrobić z powodu awarii autobusu, ITD nie może Cię ukarać.

czytaj więcej »

Kontroler biletów musi mieć ukończony odpowiedni kurs. Musi też wiedzieć, jakie są jego uprawnienia podczas wykonywania pracy. Sprawdź, jakie wymagania przewidują przepisy dla kontrolera biletów w komunikacji miejskiej i dalekobieżnej.

czytaj więcej »

Kierowca autobusu, który jeździ na trasie regularnej, może kierować pojazdami również na innych trasach, np. wozić wycieczki na liniach o długości powyżej 50 km. Należy jednak ująć takie wycieczki w miesięcznym rozkładzie czasu pracy sporządzanym dla kierowcy.

czytaj więcej »

Szef firmy transportowej do tej pory sam szukał zleceń transportowych, ale ostatnio nie zawsze jest w stanie w swoim czasie pracy pozałatwiać wszystkie sprawy z tym związane. Chciałby powierzyć część tych obowiązków jednemu z kierowców zatrudnionych w firmie. Jak należy to załatwić od strony formalnej?

czytaj więcej »

   - sytuacje, gdy nie trzeba rejestrować czasu pracy za pomocą tachografu

czytaj więcej »

Firma transportowa wykonuje tymi samymi ciężarówkami przewozy towarów podlegające rozporządzeniu nr 561/2006 oraz wyłączone na podstawie art. 3 lub 13 tego rozporządzenia. Ta sama firma ma też autobusy, które jeżdżą w ramach linii regularnych krótszych niż 50 km oraz na dłuższych trasach, podlegających przepisom AETR. Jak w takiej sytuacji sczytywać dane z tachografów?

czytaj więcej »

wiper-pixel