WYDANIE ONLINE

Elektroniczny rejestr firm transportowych zostanie uruchomiony 30 listopada. Od tego dnia służby kontrolne i organy licencyjne będą miały dostęp do wszystkich informacji o naruszeniach wykrytych w Twojej firmie. Co w związku z tym może Ci grozić?

czytaj więcej »

Zdarza się, że kierowca nie jest w stanie zrobić wymaganego 9-godzinnego odpoczynku dziennego. Czy wiesz, o co trzeba zadbać w takiej sytuacji? O to, żeby odpoczynek pod żadnym pozorem nie był krótszy niż 7 godzin. Dlaczego?

czytaj więcej »

Wielu kierowców ciężarówek i autokarów błędnie wyznacza moment, kiedy trzeba rozpocząć następny odpoczynek tygodniowy. Jest to nie tylko niezgodne z przepisami, ale też bardzo niekorzystne dla nich samych i ich firm, ponieważ jadą krócej niż by mogli.

czytaj więcej »

Czy Twój kierowca załatwia czasem sprawy, za których niezałatwienie ITD może nałożyć karę na firmę lub na zarządzającego transportem? Jeśli tak, to sprawdź, czy naprawdę je załatwił, ponieważ nie obronisz się przed karą, twierdząc, że winny jest kierowca.

czytaj więcej »

Od nowego roku wejdą w życie nowe przepisy regulujące zatrudnianie na terenie Polski cudzoziemców spoza Unii Europejskiej. Czekają nas duże zmiany! Sprawdź, jak będziesz mógł zatrudnić kierowcę cudzoziemca według nowych przepisów.

czytaj więcej »

Przewozy mieszane to takie, gdy część kursów podlega rozporządzeniu nr 561/2006, a inne już nie. Jak w takich sytuacjach obliczyć termin na sczytanie danych, skoro danych z przewozów wyłączonych nie trzeba zgrywać?

czytaj więcej »

Kierowca, który wykonuje pojedynczy okazjonalny międzynarodowy przewóz osób, może odłożyć tygodniowy odpoczynek o maksimum 12 kolejnych dób po poprzednim regularnym odpoczynku tygodniowym. Musi jednak pamiętać o kilku dodatkowych kwestiach.

czytaj więcej »

Przewoźnik wykonał zlecenie transportowe, po czym otrzymał obciążenie w wysokości 100% frachtu za dostarczenie dokumentów i faktury VAT w terminie późniejszym niż podany w warunkach zlecenia. Co powinien w takiej sytuacji zrobić? Czy jest podstawa prawna do wystawienia takiej noty?

czytaj więcej »

Przewoźnik ma busa do przewozu towarów. Kiedy dołącza do niego przyczepę ciężarową, wówczas DMC zestawu przekracza 3,5 t. W takiej sytuacji trzeba w busie zainstalować tachograf. Ale czy należy go używać, gdy odłączamy przyczepę? A co z uprawnieniami transportowymi?

czytaj więcej »

wiper-pixel