WYDANIE ONLINE

Boczne tablice kierunkowe stanowią wyposażenie techniczne autobusu. Za ich brak można więc zapłacić aż 5.000 zł kary. Przyczyna, dla której nie umieściłeś tablic na autobusie, nie ma znaczenia.

czytaj więcej »

Jeśli WITD odmawia Ci wydania protokołu z zeznań kierowcy, warto odwołać się od decyzji o karze. Może się bowiem okazać, że w zeznaniach było coś, co świadczy o Twojej niewinności i kara nie jest słuszna.

czytaj więcej »

Do 25 maja 2018 r. musisz wdrożyć w swojej firmie zmiany związane z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych. Wbrew pozorom ma to także swoje dobre strony – nowe przepisy dają Ci nowe możliwości kontroli pracowników.

czytaj więcej »

Służby kontrolne wymagają od kierowców podczas kontroli przedstawienia odpowiednich dokumentów. Jest ich sporo, a przepisy, które to regulują, dość często się zmieniają. Jakie są aktualne wymogi w tym zakresie?

czytaj więcej »

Dla wszystkich kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę trzeba prowadzić nie tylko ewidencję czasu pracy, ale też ewidencję nieobecności. Ale czy dotyczy to też osób zatrudnionych na stanowiskach łączonych, np. kierowcy mechanika czy kierowcy magazyniera?

czytaj więcej »

W trakcie realizacji zadania przewozowego kierowca został zatrzymany do kontroli drogowej przez funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego. Kontrola obejmowała także sprawdzenie czasu pracy kierowcy. W związku z tym kierowca wyjął swoją kartę kierowcy na ten czas z tachografu. Co powinien zrobić z kartą po zakończeniu kontroli?

czytaj więcej »

Rejestrowanie czasu pracy kierowcy dopiero od momentu wyruszenia w trasę to jeden z najczęstszych błędów, za które kierowcy płacą kary. Niedługo będą je płacić również firmy i zarządzający transportem. Lepiej więc zobacz, jaka jest poprawna procedura, którą trzeba stosować w takich przypadkach.

czytaj więcej »

Planowane zmiany w przepisach transportowych oznaczają wiele przykrych niespodzianek dla firm transportowych. Jedną z najbardziej dotkliwych będzie z pewnością dodanie do nowych taryfikatorów kar za przeważenie pojazdu oraz przekroczenie dopuszczalnych wymiarów.

czytaj więcej »

Polska ambasada wyjaśnia, którzy kierowcy jadący do Czech muszą mieć przy sobie umowęAmbasada RP w Pradze opublikowała wyjaśnienia dotyczące obowiązku posiadania przez kierowców umowy o pracę przetłumaczonej na czeski. To, czy kierowca musi mieć umowę, zależy od tego, gdzie mieści się firma zlecająca przewóz.

czytaj więcej »

Kto będzie kontrolowany w rządowych stacjach kontroli pojazdów?W stacjach prowadzonych przez państwowy Transportowy Dozór Techniczny będą dokonywane powtórne badania techniczne pojazdów, które nie przeszły pierwszej kontroli z pozytywnym wynikiem. Będzie się tam również przeprowadzać badania zlecone przez ITD.

czytaj więcej »

Kierowca trzy razy podróżował promem – okresy jego aktywności są przedstawione na rysunkach poniżej (nad wykresami podany jest czas trwania poszczególnych czynności, natomiast pod wykresami godziny). Czy kierowca przekroczył normy dotyczące odpoczynków? Jeśli tak, to jakie kary mu grożą? Kiedy kończy się i kiedy rozpoczyna kolejny okres dzienny kierowcy na przykładzie poniższych sytuacji?

czytaj więcej »

Czy kierowca obsługujący linię regularną do 50 kilometrów autobusem z tachografem cyfrowym ma obowiązek rejestrowania jazdy na karcie kierowcy? Czy przewoźnik powinien sczytywać dane z tej karty i tego tachografu?

czytaj więcej »

Koleżeńska pomoc może się skończyć wysoką karą od ITD, policji albo urzędu celnego. Przekonał się o tym pewien przedsiębiorca, który poprosił kolegę o przewiezienie koparki, aby uchronić ją przed kradzieżą. Zapłacił 10.000 zł kary.

czytaj więcej »

Rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE otwiera drogę służbom kontrolnym do karania za spędzanie regularnego odpoczynku tygodniowego w pojeździe. O co warto zadbać, żeby nie płacić kar?

czytaj więcej »

wiper-pixel