WYDANIE ONLINE

Prawidłowe rozplanowanie czasu pracy kierowców zależy od wielu czynników. Najczęściej kierowcy i pracodawcy biorą pod uwagę normy czasu jazdy, przerw i odpoczynków, ale zapominają o ograniczeniach wynikających z doby pracowniczej i pracy w porze nocnej.

czytaj więcej »

Kierowca załadował zboże w Rumunii i zawiózł je na Węgry. W miejscu przeznaczenia odmówiono przyjęcia towaru z powodu jego złej jakości, zapadła decyzja o zawróceniu pojazdu z towarem do Rumunii. Czy w takiej sytuacji należy wypisać nowy CMR? Jeśli tak, to jak to zrobić, aby nie mieć problemów na granicy, bo, jak wiadomo, Rumunia nie należy do strefy Schengen i każdy pojazd jest sprawdzany?

czytaj więcej »

Dnia 1 czerwca zaczną obowiązywać zmiany w ustawie o transporcie drogowym. W taryfikatorach pojawi się wiele naruszeń, których do tej pory nie odnotowywano w rejestrze KREPTD. Teraz można będzie za nie trafić do rejestru i stracić uprawnienia.

czytaj więcej »

Rząd ogłosił, że zmiany w ustawie o transporcie wejdą w życie 1 czerwca 2018 r.

czytaj więcej »

Fiskus będzie śledził samochody firm, a potem sprawdzi, czy prawidłowo rozliczają się z podatków. Jeżeli auta ciągle są w trasie, a przewoźnik wykazuje stratę, czeka go kontrola skarbówki.

czytaj więcej »

Firma produkująca meble, mająca swoją siedzibę w Polsce, chce sama przewozić swoje wyroby do Niemiec. Czy kierowca w tym wypadku będzie podlegał pod wytyczne ustawy MiLoG?

czytaj więcej »

Nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu przewozu ładunku określa, jakie wymogi obowiązują przewoźników i załadowców w odniesieniu do mocowania różnego rodzaju towarów. Zobacz, jak, zgodnie z nowymi zasadami, powinien być unieruchomiony ładunek.

czytaj więcej »

Niestety, tylko część kwestii związanych z używaniem wykresówek jest szczegółowo uregulowana w przepisach. Pozostałe wymogi wynikają z interpretacji przepisów, stosowanej przez ITD. Sprawdź, za co najczęściej inspektorzy nakładają kary!

czytaj więcej »

wiper-pixel