WYDANIE BIEŻĄCE

W nowelizacji ustawy o transporcie, która już niedługo wejdzie w życie, przewidziano dla firm przewozowych wiele nowych obowiązków, związanych z dokumentacją. Koniecznie więc przed wejściem w życie nowych przepisów przejrzyj dokumenty swojej firmy i sprawdź, czy nie trzeba czegoś poprawić.

czytaj więcej »

Według przepisów przewoźnicy są odpowiedzialni za to, by ich kierowcy byli właściwie wyszkoleni i poinstruowani w zakresie prawidłowego działania tachografów. Jakie dokumenty potwierdzają, że przedsiębiorca prowadzi przeszkolenia i prawidłowo instruuje?

czytaj więcej »

Wydaje Ci się, że karę za błędy w ewidencji czasu pracy kierowców może na Ciebie nałożyć tylko PIP? To nieprawda, inspektorzy ITD też mogą to zrobić, tyle że nie we wszystkich sytuacjach. Kiedy to zrobią?

czytaj więcej »

Szóstego dnia pracy kierowcy najłatwiej narazić się na karę od ITD. Kierowca zbliża się do limitów wyznaczonych dla tygodnia i dwóch tygodni, więc łatwo o przekroczenia norm. Zobacz, na co zwrócić uwagę.

czytaj więcej »

Senat zatwierdził nowelizację ustawy o transporcie

czytaj więcej »

Wynagrodzenie minimalne wzrośnie do 2.220 zł

czytaj więcej »

Ponieważ na rynku brakuje kierowców, firmy transportowe starają się zaoferować swoim pracownikom jak najlepsze warunki pracy. Między innymi – atrakcyjne nagrody i premie. Problem w tym, że przepisy bardzo utrudniają ich stosowanie w transporcie. Jak sobie z tym poradzić?

czytaj więcej »

Jeśli nie wyjechałeś w trasę od razu po przyjściu do pracy, to uważaj, bo być może musisz zrobić przerwę wcześniej niż po 4,5 godziny jazdy. A to dlatego, że nie zawsze przerwa w jeździe może zastąpić przerwę w pracy.

czytaj więcej »

Przepisy nie wymagają od przedsiębiorcy oznaczania w ewidencji, który postój samochodu jest odpoczynkiem, a który rekompensatą za inny odpoczynek. Warto jednak to sobie oznaczać, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, łatwo możemy źle zaplanować czas jazdy i zapłacić karę.Zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia nr 561/2006 kierowca w ciągu dwóch kolejnych tygodni musi wykorzystać co najmniej dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku lub jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny.

czytaj więcej »

Jeśli inspektor ITD nałożył na Ciebie karę, a Główny Inspektor ją podtrzymał, ale nadal uważasz, że kara jest niesłuszna, warto odwołać się do sądu. Przewoźnicy sądzą, że jest to skomplikowane i długo trwa – w większości przypadków wcale nie. Jeśli kara jest wysoka, warto spróbować.

czytaj więcej »

Dla kierowców wykonujących przewozy towarów albo okazjonalne przewozy osób nie tworzy się grafików. Jak więc udzielać im urlopów, zakładając, że czasem pracują 4, a czasem 12 godzin dziennie?

czytaj więcej »

wiper-pixel