WYDANIE ONLINE

Na portalach internetowych oraz w prasie transportowej można spotkać wiele ogłoszeń, w których osoby posiadające certyfikat kompetencji zawodowych oferują, że chętnie użyczą go dowolnej firmie przewozowej. Czy nowelizacja ustawy o transporcie coś w tym względzie zmieni?

czytaj więcej »

Zdarza się, że kierowcy zakładają razem firmę, żeby wspólnie wykonywać przewozy. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli chcą sami nadal jeździć, to nie może to być spółka z o.o. Wykonywanie pracy kierowcy przez członków zarządu spółki z o.o. jest nielegalne.

czytaj więcej »

Wraz z nowelizacją ustawy o transporcie drogowym czeka nas kilka zmian związanych z tzw. dobrą reputacją przewoźników i zarządzających transportem. Największa zmiana to taka, że za jedno naruszenie można będzie trafić do rejestru KREPTD podwójnie. Dlaczego?

czytaj więcej »

Z reguły o mocowaniu ładunku mówi się w kontekście: jeśli będzie źle zamocowany, to się zniszczy. Jednak trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji możliwe są nie tylko uszkodzenia ładunku, ale też wypadek, w którym ktoś może odnieść obrażenia. Kto będzie za to odpowiadał?

czytaj więcej »

Ustawa o transporcie i ustawa o tachografach czekają na podpis Prezydenta

czytaj więcej »

Paliwa na stacjach benzynowych będą oznaczone nowymi symbolami

czytaj więcej »

Jak wiedzą wszyscy kierowcy ciężarówek i autokarów, wolno im dwa razy w tygodniu przedłużyć jazdę do 10 godzin. Jednak mało kto wie, jakie pułapki kryją się w tym przepisie. Sprawdź, na co musisz uważać.

czytaj więcej »

Niezależnie od tego, czy powierzamy kierowcy pojazd i paliwo w ramach procedury powierzenia mienia czy nie, warto ustalić normy zużycia paliwa, których kierowca nie powinien przekraczać. Jak to zrobić?

czytaj więcej »

Przepisy nie zabraniają kierowcy samodzielnych napraw pojazdu znajdującego się w trasie. Nie ma takiego zakazu nawet w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych. Kierowca musi tylko pamiętać o kilku wymogach.

czytaj więcej »

Największy problem z wystawianiem zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdów mają firmy wykonujące przewozy mieszane, a więc na zmianę takie, które trzeba rejestrować tachografem i takie, których rejestracja nie jest wymagana. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że inspektorzy stosują wobec tych firm dwa różne podejścia. Jak z tego wybrnąć?

czytaj więcej »

Zdarza się, że przewoźnik chciałby czasowo zawiesić przewozy regularne na jeden dzień w tygodniu (np. niedzielę) albo na weekend, np. na czas wakacji bez konieczności zmian w dokumentacji rozkładu jazdy. Czy jest taka możliwość?

czytaj więcej »

wiper-pixel