WYDANIE ONLINE

Jeśli kierowca na wydruku lub na wykresówce sporządził odpowiedni opis, może uniknąć kary za przekroczenie czasu jazdy. Jednak nie każdy opis będzie uwzględniony przez inspektora. Sprawdź, na co trzeba uważać.

czytaj więcej »

Od 3 września nowe przepisy ustawy o transporcie i ustawy o tachografach już zaczęły obowiązywać. Inspekcja Transportu Drogowego stosuje nowe taryfikatory kar, a przedsiębiorcy transportowi, kierowcy i osoby zarządzające transportem mają nowe obowiązki.

czytaj więcej »

Jak się okazuje, ministerstwo infrastruktury rozważa wprowadzenie nowej formy płatności na drogach należących do systemu viaTOLL. Ma to być  AmberGo, płatność za pomocą aplikacji w telefonie.

czytaj więcej »

Wypłacanie kierowcom ryczałtów na godziny nadliczbowe i pracę w nocy przede wszystkim niezwykle ułatwia rozliczanie wynagrodzeń. Ale czy zwalnia z konieczności prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy?

czytaj więcej »

W wielu krajach Unii Europejskiej od polskich firm wysyłających tam kierowców wymagane są szczególne formalności związane z delegowaniem, np. zgłoszenie kierowcy do specjalnego systemu albo wyposażenie go w przetłumaczony egzemplarz  umowy o pracę. Czy dotyczy to też wspólników spółki cywilnej?

czytaj więcej »

W nowelizacji ustawy o transporcie drogowym przewidziano nie tylko wiele zmian w taryfikatorach kar, ale też nowe wymagania dla przewoźników w transporcie multimodalnym. O co musisz zadbać, żeby nie narażać się na kary?

czytaj więcej »

Wiele osób ma przekonanie, że wpisy manualne mogą zastąpić zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu w każdej sytuacji. Tymczasem to nieprawda, są sytuacje, gdy inspektor ITD będzie wymagał od kierowcy zaświadczenia. Kiedy?

czytaj więcej »

Kary za błędnie dobraną wykresówkę ponoszą zarządzający transportem i właściciel firmy. Nawet jeśli zlecili kupno wykresówek innej osobie – kierowcy lub innemu pracownikowi. Czym powinni się kierować przy wyborze?

czytaj więcej »

wiper-pixel