WYDANIE ONLINE

Kierowcy często w trasy wyruszają z różnych miejsc, np. spod swojego domu albo z jakiegoś parkingu, niekoniecznie z bazy firmy. W takiej sytuacji można mieć wątpliwości, jak rozpisać im delegacje, żeby nie naruszyć przepisów.

czytaj więcej »

Często zdarza się, że kierowca raz korzysta z pojazdu z tachografem analogowym, raz z samochodu z tachografem cyfrowym. Jak postępować z wykresówkami i kartą kierowcy przy zmianie tachografu, żeby na wypadek kontroli mieć wszystko, jak należy?

czytaj więcej »

Najczęściej do mocowania ładunków stosuje się pasy i łańcuchy. Czym się kierować przy ich wyborze? Jak ich używać, aby najlepiej wykorzystać ich właściwości i unieruchomić przewożony towar?

czytaj więcej »

Uwaga, GITD wymaga nowego dokumentu potwierdzającego zdolność finansową

czytaj więcej »

Odcinkowe pomiary prędkości będą oznaczone nowymi znakami drogowymi

czytaj więcej »

To wydaje się bardzo proste: aby uchronić się przed karą za nieprawidłowe odebranie odpoczynku tygodniowego, trzeba pilnować tylko dwóch liczb: długości odpoczynku i momentu jego rozpoczęcia. Jednak jeśli zagłębimy się w szczegóły przepisów, sprawa nie jest już taka prosta.

czytaj więcej »

Tak jak pisaliśmy w Nowościach, zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób, które były ważne do 31 grudnia 2018 r., zostały przedłużone do 31 grudnia 2019 r. Ale to nie znaczy, że nadal ważne są też zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób.

czytaj więcej »

W firmach wykonujących przewozy na potrzeby własne prawo nie wymaga wyznaczania osoby zarządzającej transportem i zgłaszania jej do jakichkolwiek organów. Jednak w interesie szefa takiej firmy jest wyznaczenie osób odpowiedzialnych za uchybienia przewidziane w taryfikatorze, bo inaczej sam będzie płacił kary.

czytaj więcej »

wiper-pixel