WYDANIE ONLINE

Zdarza się, że kierowca przez kilka dni nie pracuje na przełomie dwóch tygodni – np. ma urlop albo zwolnienie lekarskie. W takiej sytuacji na każdy tydzień może przypadać tyle postoju, że w sumie uzbierałyby się dwa odpoczynki tygodniowe. Czy można ten postój tak zakwalifikować?

czytaj więcej »

Wiele firm zatrudnia kierowców na podstawie umowy zlecenia. Czy w takim przypadku konieczne jest przeszkolenie kierowcy w zakresie bhp? I czy trzeba wysłać pracownika na badania lekarskie?

czytaj więcej »

Bardzo często kierowcy zatrudnieni w firmie mają bazę w jednej miejscowości, ale w trasy wyruszają z innych miejsc, np. spod swojego domu albo z jakiegoś parkingu. W związku z tym pojawia się pytanie, jak w tej sytuacji rozpisać im delegacje.

czytaj więcej »

Bywa, że jedna firma pożycza drugiej ciężarówkę albo autokar bez kierowcy. Wówczas kierowcą jest pracownik firmy przejmującej pojazd. Zobacz, jakie obowiązki mają w takiej sytuacji obie firmy, jeśli chodzi o wymogi ITD.

czytaj więcej »

Jeśli chcesz wykonywać przewozy na potrzeby własne pojazdem zarejestrowanym w innym państwie Unii Europejskiej, nastaw się na problemy. Prawdopodobnie nie otrzymasz od GITD zaświadczenia na wykonywanie przewozów na potrzeby własne. Dlaczego?

czytaj więcej »

Jeśli będziesz kupował nową ciężarówkę, sprawdź, czy jest w niej inteligentny tachograf

czytaj więcej »

Za stosowanie różnych metod manipulacji w tachografie zarówno firma, jak i zarządzający transportem mogą dostać wysokie kary. Warto więc wiedzieć, po czym inspektor poznaje, że do takiej manipulacji doszło. Niektóre z tych metod możesz też sam zastosować, żeby sprawdzić Twojego kierowcę.

czytaj więcej »

Zmienią się zasady wyznaczania firm do kontroli ITD w siedzibie

czytaj więcej »

Od 1 lipca, jak co dwa lata, zacznie obowiązywać nowa wersja umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowych przewozów drogowych towarów niebezpiecznych ADR. Zobacz, jakie masz w związku z tym nowe obowiązki.

czytaj więcej »

wiper-pixel