WYDANIE ONLINE

Dla osoby wykonującej przewozy drogowe, niezależnie od ich charakteru, czyli od tego, czy jest to przewóz na potrzeby własne, czy też typowy transport, trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy kierowcy. Jak to robić, gdy przejazdy są usługami w ramach pomocy drogowej?

czytaj więcej »

Często zdarza się, że kierowca ma do odbioru sporo nadgodzin – tyle, że nazbiera się z tego więcej niż jeden dzień. Czy trzeba mu w takiej sytuacji udzielić całego dnia wolnego, czy można skrócić mu kilka dniówek?

czytaj więcej »

Wielu kierowców wykonuje tylko krótkie przewozy na terenie kraju. Czy w umowach o pracę takich pracowników trzeba zawrzeć informację o dietach i ryczałtach za noclegi? Jak naliczać te należności?

czytaj więcej »

Jakie dane zarejestrowane przez tachograf zwrócą uwagę inspektora? Po czym kontroler pozna, że w tachografie dokonano manipulacji? Jest cała lista takich rzeczy – zobacz, jakich.

czytaj więcej »

Nowe przepisy o KREPTD już niedługo wejdą w życie

czytaj więcej »

Będą zmiany w kontrolach ITD

czytaj więcej »

Przepisy w kilku sytuacjach zwalniają kierowców i pracodawców z obowiązku sczytywania danych z karty kierowcy do tachografu. Jednak nawet w takiej sytuacji pracodawca może to nakazać swoim pracownikom.

czytaj więcej »

Za uchybienia kierowcy odpowie w razie kontroli nie tylko on sam, ale też jego firma. Dlatego warto przygotować dokładny regulamin, w którym zawrzesz wskazówki dla zatrudnianych przez siebie kierowców. Dzięki temu będą mieli jasne wytyczne, w jaki sposób powinni organizować swoją pracę.

czytaj więcej »

Zgodnie z przepisami dni, w których kierowca powinien zrobić wpis manualny, trzeba wliczać do limitu na sczytywanie danych z karty kierowcy. Ale jednocześnie przepisy mówią też, że nie trzeba wliczać dni urlopu i zwolnienia lekarskiego. A co, jeśli kierowca zrobi wpis manualny w czasie urlopu albo zwolnienia?

czytaj więcej »

wiper-pixel