WYDANIE BIEŻĄCE

W tym zakresie przepisy są mocno zaskakujące dla bardzo wielu kierowców i przewoźników. Otóż jeśli kierowca zrobi odpoczynek od razu po dojeździe do dużego pojazdu, musi on trwać 11 godzin, ale jeśli zacznie go dopiero po wyruszeniu w trasę ciężarówką, może odpoczywać tylko 9 godzin. Z czego to wynika?

czytaj więcej »

Pod koniec roku ma być wprowadzona nowa norma Euro VII

czytaj więcej »

Badań okresowych nie trzeba będzie powtarzać po epidemii

czytaj więcej »

Po niemal dwóch latach od wyroku TSUE w sprawie maksymalnych nacisków osi obowiązujących na polskich drogach prace nad nowymi przepisami wreszcie dobiegły końca. Zasadniczo jest to dla przewoźników dobra wiadomość. Niestety, nowe regulacje też mają sporo wad.

czytaj więcej »

Gdy przydarzy nam się awaria tachografu, na jego naprawę mamy zgodnie z przepisami 7 dni. Jednak od kiedy należy liczyć ten termin? I czy inspektor może rozpoznać, że naprawdę awaria zdarzyła się wcześniej i nie została usunięta na czas?

czytaj więcej »

Przewoźnik odebrał od nadawcy odpady wraz z kartą przekazania odpadu (KPO) na kod 17 01 07, którego nie ma w BDO w tabeli XII „Odpady wytwarzane”. Nadawca nie złożył wniosku aktualizacyjnego w zakresie wytwarzania odpadu o kodzie 17 01 07, choć transportujący zgłosił, że powinien to zrobić. Czy przewoźnikowi grozi kara za to, że przewoził odpad, którego nie ma w decyzji?

czytaj więcej »

Przepisy nakazują, aby pracodawca prowadził ewidencję czasu pracy na bieżąco. Nie wskazują jednak dokładnie, co to znaczy, a więc jak często należy ją aktualizować. Jaką częstotliwość należy stosować, aby nie narazićsię organom kontrolnym?

czytaj więcej »

W związku z dokumentacją kierowcy przyjmowanego do pracy obecnie firmom największą trudność sprawiają trzy kwestie: czy kierowca powinien przedstawiać zaświadczenie lub oświadczenie o niekaralności, czego nie wolno robić z powodu RODO i co się zmieniło w czasieepidemii, jeśli chodzi o kod 95. A zatem wyjaśniamy.

czytaj więcej »

wiper-pixel