Zaświadczenie o niekaralności można otrzymać przez Internet

Obecnie można złożyć zapytanie i uzyskać odpowiedź z Krajowego Rejestru Karnego za pośrednictwem e-Platformy. Ponadto opłata za to jest mniejsza.

Za granicą gotowość podczas jazdy w załodze może być przerwą

Większość służb kontrolnych UE uznaje, że kierowca z załogi będący w dyspozycji, odbiera w ten sposób przerwę.

Wszystkie drogi w Niemczech będą płatne

Ma zostać wprowadzony system terminowych winiet. Koszty poniosą głównie zagraniczni kierowcy. Opłaty będą obowiązywać od 2016 roku.

Wszędzie są już te same pytania egzaminacyjne na prawo jazdy

Wszystkie wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego mają już jedną bazę teoretycznych pytań egzaminacyjnych. Ujednolicony zbiór liczy około 2400 pytań.

We Francji obowiązują już kary za odbieranie odpoczynku w pojeździe

Od 12 lipca 2014 r. przewoźnikowi grozi 3.000 euro grzywny i rok więzienia, jeśli jego kierowca zostanie złapany przez francuskie służby na spędzaniu regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie auta.

Turcja – nowy sposób kontroli przewozu

Kierowcy wyjeżdzający z Turcji z ładunkiem muszą przejść kontrolę w wewnętrznym urzędzie celnym, a nie na granicy tak jak było dotychczas.

Ten, kto ma viaAuto, nie musi stać w kolejce do opłaty

Na autostradach A2 i A4 zostały wydzielone części jezdni do elektronicznego systemu poboru opłat od aut osobowych. Dzięki temu możliwy jest szybszy przejazd przez bramki.

SPOSOBY KARANIA KIEROWCÓW W ZALEŻNOŚCI OD PRZEWINIEŃ

Gdy współpracujemy z kierowcą, mogą pojawić się nieprzewidziane sytuacje, takie jak wypadki, kradzieże, utrata uprawnień niezbędnych do wykonywanej pracy lub nawet porzucenie pracy. Czasami kierowca jest temu winny, a czasem nie, ale takie wydarzenia utrudniają prowadzenie firmy. Gdy kierowca umyślnie źle postąpi, pracodawca może wyciągnąć wobec niego konsekwencje.

Ruszył test odcinkowego pomiaru prędkości

Na początek odcinkowy pomiaru prędkości ruszył w Warszawie oraz na autostradzie A1. Kolejne zestawy będą powoli wprowadzane do użytku.

PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW W FIRMIE TRANSPORTOWEJ

Dokumenty, które obowiązkowo należy trzymać, to przede wszystkim te o charakterze podatkowo-księgowym i rozliczeniowym oraz związane z zatrudnianiem pracowników, umożliwiające wyliczenie ich emerytury, a także dotyczące czasu pracy kierowców. Odpowiadamy na pytanie, jak długo należy trzymać konkretne dokumenty, oraz kiedy można się ich pozbyć.