Zlikwidujemy szkodę u naszego ubezpieczyciela

Od 1 kwietnia 2015 r. po odszkodowanie za wypadek samochodowy można się zwracać do zakładu ubezpieczeń, w którym kupiliśmy OC. Jest to zasługa pilotażowego programu systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkody.

Zaświadczenie o działalności nie jest konieczne, tylko gdy nie ma jak go wystawić

Od 2 marca 2015 r. obowiązują niektóre przepisy rozporządzenia nr 165/2014. Czy to prawda, że zgodnie z nimi nie ma już obowiązku wystawiania kierowcom zaświadczeń o działalności? Przedstawiamy sprostowanie do nowych regulacji.

Zaliczki na poczet należności za podróże służbowe nie zawsze są korzystne

Pytanie: Czy można ustalić i płacić kierowcy ryczałt od limitu za noclegi? Czy można płacić kierowcy ryczałt za diety? Jak się zabezpieczyć przed wyrokami sądów w sprawie noclegów kierowców?

Właściciel firmy, który jeździ, też musi poprawnie odbierać przerwę

Zarówno kierowca zatrudniony przez przedsiębiorstwo, jak i współwłaściciel lub właściciel tej firmy mają obowiązek stosować się do zasad odbierania przerwy w prowadzeniu pojazdu. Tak orzekł NSA.

Wypadek w drodze na badania lekarskie może być wypadkiem przy pracy

Jeśli kierowca szedł na badania lekarskie przed podjęciem pracy i miał wypadek, może to być wypadek w drodze do pracy, jeżeli zdarzyło się to w miejscowości, gdzie znajduje się firma pracodawcy.

Tachografu zamontowanego w busie używamy, tylko gdy dołączamy przyczepę

Pytanie: Mam busy o dmc do 3,5 t. Zamierzam kupić przyczepę ciężarową i wtedy dmc zespołu pojazdów przekroczy 3,5 t. Wiem, że na pewno będzie potrzebny tachograf oraz viaBox w samochodzie. Czy jeżeli zamontuję tachograf, to samym busem bez przyczepy będzie można jeździć bez tego urządzenia?

Spółka musi mieć swoją licencję na transport

Nawet jeśli wspólnicy spółki, jako odrębni przedsiębiorcy, mają licencje,spółka prawa handlowego musi posiadać własne uprawnienie transportowe, żeby zajmować się przewozem.

Przy ocenie regularności przewozów należy brać pod uwagę ich powtarzalność

Jeśli z umowy wynika, że przewozy mogą podlegać zmianom w zakresie organizacji i tras w zależności od potrzeb zamawiającego, nie wyklucza to uznania tych przewozów za regularne specjalne. Tak orzekł NSA.