Zarządzający transportem nie może tłumaczyć się pomyłką

Zarządzający transportem nie uniknie odpowiedzialności ani tym samym kary za to, że pomylił się i wydał kierowcy kserokopię wypisu z licencji zamiast oryginału. Takie jest zdanie  Sądu Rejonowego w Olsztynie.

W Szwajcarii też obowiązują unijne przepisy dotyczące transportu drogowego

Szwajcaria nie należy do UE, ale jest stroną układów i porozumień z nią. Oznacza to, że akceptowane są na jej terenie przepisy rozporządzeń unijnych odnoszących się do transportu drogowego, w tym kwestie dotyczące czasu pracy lub dostępu do zawodu przewoźnika drogowego.

W Austrii od lipca w kolejnym miejscu ciężarówki będą musiały mieć specjalne plakietki

Od 1 lipca 2015 r. zakaz ruchu dla samochodów ciężarowych o klasie emisji EURO 0 i 1 będzie obowiązywał także w Górnej Austrii na odcinku autostrady A1. Pojazdy te, także zagraniczne, będą oznaczane odpowiednimi plakietkami.

Trybunał Sprawiedliwości UE rozstrzygnie ryczałty za nocleg

Unijny trybunał przyjrzy się, czy przepisy rozporządzenia nr 561/2006 zezwalające kierowcy na nocowanie w kabinie samochodu nie stoją w sprzeczności z polskimi przepisami przyznającymi kierowcy ryczałt za spanie w aucie.

To od pracodawcy zależy zwrot kosztów podróży służbowej kierowcy pracującego na zlecenie

Pytanie: Zatrudniam dwóch kierowców na podstawie umowy zlecenia. Wykonują oni przewozy zagraniczne. Czy w związku z tym muszę wypłacać im diety i ryczałty za nocleg?

Szwecja pozwala na ruch cięższych pojazdów

Od 1 czerwca 2015 r. w Szwecji pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 t mogą jeździć po wszystkich drogach kategorii BK1.

Surowsze kary za złamanie przepisów drogowych już obowiązują

Od 18 maja 2015 r. kierowca może stracić prawo jazdy na 3 miesiące za szybszą jazdę niż 50km/h i przewóz zbyt wielu pasażerów. Ponadto zaostrzono sankcje za jazdę po alkoholu.          

Rosja zniesie embargo na towary z UE

Jeśli Unia Europejska wycofa sankcje, które wprowadziła wobec Rosji za wprowadzenie embarga, odwdzięczy się ona jego zniesieniem.

Regularny schemat pracy kierowcy zawsze będzie zgodny z przepisami

Pytanie: Mam pytanie o odpoczynki tygodniowe i wymiar pracy w okresie 2 tygodni. Obecnie realizuję przewozy okazjonalne autokarem. Czas pracy kierowcy w ciągu jednego dnia to ok. 5−7 godzin, w tym jazdy ok. 3−4 godziny. Kierowca jeździ 6 dni pod rząd, następnie ma 2 dni wolnego. Czas jazdy nie jest przekroczony, w ciągu 2 tygodni jest to ok. 50−60 godzin. Czy taka forma jazdy jest poprawna?