Rusza elektroniczny rejestr przewoźników

30 listopada 2017 roku ma być uruchomiony elektroniczny rejestr firm transportowych KREPTD. Od tego momentu wszystkie służby kontrolne i organy licencyjne uzyskają dostęp do informacji o naruszeniach przepisów wykrytych w firmach transportowych. Co w związku z tym może Ci grozić?

Zaproszenie na TransPoland Translogistica, V Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki w Warszawie

Już 8-10 listopada 2017 r. odbędzie się największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie wiodących firm z branży transport-spedycja-logistyka. Znajdziesz na nich ofertę 190 wystawców z 22 państw. Zapraszamy!

Odpoczynek tygodniowy – jak go planować i skracać zgodnie z przepisami

Kierowcy muszą mieć zagwarantowany dłuższy odpoczynek tygodniowy niż inne zawody. Średnio w każdym tygodniu kierowca musi odebrać przynajmniej 45 godzin takiego odpoczynku. Co się stanie, gdy kierowcy nie uda się wykonać tak długiego odpoczynku? Jakie mogą być tego konsekwencje?

Pakiet drogowy uchwalony

Komisja Europejska przedstawiła zbiór przepisów, których wprowadzenie ma na celu poprawę konkurencyjności, warunków socjalnych pracy kierowców, a także promowanie ekologicznych rozwiązań w transporcie. Najważniejsze zmiany dotyczą przewozów kabotażowych, płacy minimalnej w transporcie międzynarodowym oraz czasu pracy kierowców.

Nielegalni imigranci - jakie kary grożą przewoźnikom i kierowcom

W związku z tym, że uchodźcy od wielu miesięcy okupują Calais i Dover, polscy przewoźnicy cały czas muszą bardzo uważać, gdyż są narażeni na poważne problemy. Największym ryzykiem jest to, że imigranci mogą wtargnąć co ciężarówek podczas oczekiwania na promy i pociągi. W e-booku podpowiadamy, jak tego uniknąć i jak się bronić przed ewentualnymi konsekwencjami.

Nowe przepisy o wymiarach i wadze pojazdów dla ciężarówek i autobusów

Dozwolone będzie rejestrowanie ciężarówek, których kabina jest dłuższa o 15 centymetrów niż obecnie. Dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów kategorii M2 i M3 oraz ich przyczep kategorii O, a także pojazdów kategorii N2 i N3 i ich przyczep kategorii O3 i O4. Dodatkowe 15 centymetrów z przodu pojazdu będzie mogło być wykorzystane na wyprofilowanie kabiny. Nie będzie można tego przedłużenia przeznaczyć na powiększenie przestrzeni sypialnej w kabinie pojazdu. Takie rozwiązania przewiduje nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ichniezbędnego wyposażenia.

Raport o płacach minimalnych w Europie – sprawdź, czy wszystko wiesz

 Kolejne kraje Unii Europejskiej zdecydowały się wprowadzić u siebie przepisy nakazujące wypłatę kierowcom delegowanym minimalnej stawki godzinowej. Komisja Europejska planuje wprowadzenie takich przepisów we wszystkich krajach członkowskich. Wejście w życie takich regulacji bardzo odbije się na branży transportowej. Dla części przewoźników planowane zmiany mogą oznaczać konieczność zakończenia prowadzonej dotychczas działalności.