Pakiet drogowy uchwalony

Komisja Europejska przedstawiła zbiór przepisów, których wprowadzenie ma na celu poprawę konkurencyjności, warunków socjalnych pracy kierowców, a także promowanie ekologicznych rozwiązań w transporcie. Najważniejsze zmiany dotyczą przewozów kabotażowych, płacy minimalnej w transporcie międzynarodowym oraz czasu pracy kierowców.

Nielegalni imigranci - jakie kary grożą przewoźnikom i kierowcom

W związku z tym, że uchodźcy od wielu miesięcy okupują Calais i Dover, polscy przewoźnicy cały czas muszą bardzo uważać, gdyż są narażeni na poważne problemy. Największym ryzykiem jest to, że imigranci mogą wtargnąć co ciężarówek podczas oczekiwania na promy i pociągi. W e-booku podpowiadamy, jak tego uniknąć i jak się bronić przed ewentualnymi konsekwencjami.

Nowe przepisy o wymiarach i wadze pojazdów dla ciężarówek i autobusów

Dozwolone będzie rejestrowanie ciężarówek, których kabina jest dłuższa o 15 centymetrów niż obecnie. Dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów kategorii M2 i M3 oraz ich przyczep kategorii O, a także pojazdów kategorii N2 i N3 i ich przyczep kategorii O3 i O4. Dodatkowe 15 centymetrów z przodu pojazdu będzie mogło być wykorzystane na wyprofilowanie kabiny. Nie będzie można tego przedłużenia przeznaczyć na powiększenie przestrzeni sypialnej w kabinie pojazdu. Takie rozwiązania przewiduje nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ichniezbędnego wyposażenia.

Raport o płacach minimalnych w Europie – sprawdź, czy wszystko wiesz

 Kolejne kraje Unii Europejskiej zdecydowały się wprowadzić u siebie przepisy nakazujące wypłatę kierowcom delegowanym minimalnej stawki godzinowej. Komisja Europejska planuje wprowadzenie takich przepisów we wszystkich krajach członkowskich. Wejście w życie takich regulacji bardzo odbije się na branży transportowej. Dla części przewoźników planowane zmiany mogą oznaczać konieczność zakończenia prowadzonej dotychczas działalności.